HATS

Medlemskap

Bli med i et stort nettverk i nord



Påmelding

Her er en oversikt over kurs, seminarer og programmer.

Revyforum: Organisering og drift
Revyforum: Revytekst
Revyforum: Regi og instruksjon
Produsentkurs, Tromsø
Produsentkurs, Kristiansand
Arrangørforum, Trondheim
Skuespillerteknikk, Harstad


Meld ditt behov

Kurs og regihjelp tilbys i hele Nord-Norge.


Søk

Stipend: Les mer
Støtteordning Troms: Les mer
Støtteordning i Finnmark: Les mer


Produsentkurs i Kristiansand

01.09.2017

Nå er kurset her for deg som vil ha påfyll i rollen som tilrettelegger og organisator. I løpet av to helger får gode verktøy for dette arbeidet.

Kursholdere:
Kursholderne har lang erfaring med undervisning og faglig kompetanse i teater- og produsentfaget.
Hjørdis Steinsvik (modul 1)
Ingrid Saltvik Faanes (modul 2 og 3)

Fagansvarlig:
Modulene er utviklet av Proscens samlede produsentfaglige kompetanse siden 2008. Alle foredrag, seminar, samarbeidspartneres fagkunnskap og profesjonelle erfarne produsenters innspill er lagt til grunn for kursene.

Sted:
Samsen Kulturhus
Vesterveien 2

Pris:
kr 550,- pr samling. Påmelding her

Reisestøtte:
Deltagere som arbeider på frivillig basis med forestillingsproduksjon kan søke reisestøtte, dette gjøres i påmeldingskjemaet.

Målgruppe:
Alle som har erfaring med forestillingsproduksjon , og er eller ønsker å være tilretteleggere i det frivillige og frie feltet.
Les mere om kurset på scenefolk.no 

Kontaktpersoner:
Scenekunst Sør: Peder Horgen m. 975 30 197
Rosengården Teaterhus: Atle Håland 47451227
HATS: Irene Nordhaug Hansen  776 79 030 irene@hats.no

TIMEPLAN Samling 1/modul 1
Lørdag 11.november  kl 10.00-16.00
Søndag 12. november kl 10.00-15.00

TIMEPLAN Samling 2/ modul 2 og 3
Fredag 24.november kl 18.00-22.00
Lørdag 25.november kl 09.30-17.00
Søndag 26.november kl 09.00-15.00

Kursene er støttet av foreningen SceneFolk.

Modul 1: PLANLEGGING AV ET PROSJEKT
I denne modulen er det  produsentens forskjellige roller, økonomiske betingelser, søknadsarbeid, prosjektbeskrivelser, budsjetter, ansvarsfordeling, arbeidsplaner, digitale arbeidsverktøy, sponsorarbeid, frivillig arbeid, kontrakter og tariffer som tas opp. Oppgaver følges og utføres på Google Drive.

Modul 2: MARKEDSFØRING OG SYNLIGHET
Her er det markedsføringsstrategier, digitale media verktøy, arbeid med publikumsutvikling, pressemelding, synlighet, dokumentasjon og kjennskap til organisasjonsformer, praktisk gjennomføring med å lage egne nettsider og nyhetsbrev som står på agandaen. Oppgaver følges og utføres på Google Drive.

Modul 3: GJENNOMFØRING AV PROSJEKTET
Til slutt er det produksjons- og logistikkarbeid i praksis, tidsperspektiv, ansvarsfordeling, konflikthåndtering, billettsalg, turnèarbeid i inn og utland, regnskap og rapportering som tas opp. Kurset gjennomgår verktøy og maler.

Illustrasjon: Proscen